Jak zrobić katalog produktów

Katalogi różnej wielkości, już przez swój format dają wiele nowych możliwości. Jako produkt innej klasy, robi to zupełnie inne wrażenie na klientach. Przedstawiamy kilka reguł, które warto zastosować przy planowaniu katalogu reklamowego. Stwórz katalog, który sam byś chciał otrzymać. To znaczy – projektuj swoje materiały z punktu widzenia odbiorcy. Jaki tekst powinien pojawić się najpierw, a które wiadomości mogą być ukryte wewnątrz folderu reklamowego? Niektóre na pewno mogą, inne za to powinny być zaakcentowane tak bardzo, jak tylko to się da. Warto przemyśleć hierarchię elementów folderów i zakomponować je zgodnie z przyjętą strategią. Postaw się na miejsce czytelnika, wczuj się w jego potrzeby – jakich informacji większość ludzi szuka najpierw? Profesjonalnie zaprojektowanie katalogu oraz druk katalogów, powinno prowadzić odbiorcę poprzez poszczególne informacje zgodnie z jego oczekiwaniami. Naszym celem jest poprowadzenie klienta taką drogą, na końcu której z przyjemnością złoży zamówienie. Inteligentne opracowanie broszury pozwala na uzyskanie zaskakująco korzystnych efektów. Zachęć odbiorcę do lektury – wszystko zależy od pierwszej strony katalogu. Nie popełniaj częstego błędu marketingowców i nie przeładuj projektu technicznym żargonem zrozumiałym tylko dla konkurencji. Zamiast tego, chwytliwym hasłem zachęć odbiorcę do otwarcia ulotki. Ciekawy układ nagłówków i komfortowe rozmieszczenie tekstu sprawi, że klient będzie chciał przeczytać całą ofertę. Ulotka powinna być atrakcyjna – jakkolwiek lektora katalogu powinna być przyjemnością, musi ona spełniać swoje informacyjne cele. Zbyt wiele wiadomości upchanych na niewielkiej powierzchni to ogromny błąd. Jednakże poświecenie treści nad formą i efekciarstwem także może okazać się nieszczęśliwą taktyką. Zasada prostą, ale nie zawsze łatwa do zastosowania.


Powiązane słowa: